Kita dihidupkan di dunia ini bukan untuk menyambung dosa kita semalam, tetapi untuk kembali mencari keampunan ALLAH. :)

Tuesday, 22 January 2013

PerMulaan Kehidupan....

Tanggal 2 september 2012,bermulanya kehidupan baruku sebagai pelajar Universiti Malaysia Terengganu. Sejak dari hari itu aku telah melalui pelbagai siku liku ranjau kehidupan sebagai seorang siswazah. Itu lah kali pertama aku berpisah dari keluargaku dan belajar hidup berdikari. Di sebuah bilik kecil yang aku diami bersama 3 orang sahabatku.,di situlah mengajar erti kehidupan sebenar. Pelbagai onak duri ditempuhi bersama tanpa mengenal erti jemu. Kadang-kala rasa ingin mengundur diri,tetapi mengenangkan kehidupan ku yang serba kekurangan dan usaha aku selama ini yang bersusah payah belajar semata-mata ingin menjejakkan kaki ke menara gading,ku teruskan usaha untuk langkah maju kehadapan. Setiap kali merasakan diri ini lemah,wajah ibu bapa lah menjadi pembakar semngatku. Menerima sahabat baru bukan lah mudah,tetapi setelah lama mengenali mereka hubungan kami 'alhamdulillah' semakin rapat. Walaupun kadang-kala ada juga masalah tetapi tidak lah sampai bermasam-muka atau tidak bertegur sapa. Aku harap hubungan ini berkekalan sehingga akhir hayat walaupun suatu hari nanti kita tidak lagi tinggal bersama. Selagi kita masih bersama di bawah satu bumbung,harap kiita tetap pegang pada prinsip kita "Jika gagal,biarlah gagal bersama...Jika berjaya,biarlah berjaya bersama". Ingat lah susah senang kita bersama,harap antara kita tidak ada yang pentingkan diri. Pejam celik,pejam celik dah habis satu semester aku di sini dan suka duka aku tempuhi bersama sahabat bilikku. Maaf dipinta jika diri ini selalu membuat salah dan selalu menyakiti kalian,sesungguhnya bukan lah niatku begitu. Tegurlah jika salah dan tidak menyenangkan.Harap bermulanya cuti semester ini dapat menjalankan kehidupan di negeri masing-masing dengan lebih matang. Jumpa Lagi kita Di Sem depan...

Wednesday, 26 December 2012

Kehidupan Bermula Di Sini


             my new bestie at umt

             wanie,betty,yana,azah
                  we are young

Di sini bermula perjuangan meniti kejayaan..





Wednesday, 18 July 2012

Perjuangan Meniti Kejayaan

Akhirnya cita2 ku y ingin menjejakkan kki ke menara gading bakal menjadi kenyataan setelah mendapat tawaran melanjutkan pelajaran di Universiti Malaysia Terengganu(UMT) dlm program Sarjana Muda Pengurusan(Pemasaran).. sejak dri hari tuh aku pun jd semangat nk smbung pelajaran tp apabila kenangkan keadaan keluarga ku yang tidak mengizinkan,aku mcm dh putus hrapan...air mata sering membasahi pipi apabla mengenangkan nsib keluarga ku..urusan2 pembelajaranku disiap kan hri demi hari,y mna semua nya memerlukan duit..aku fikir nak undurkan dri dari terus menyusahkan ayahku y sudah pun melebihi umur pencen,ttp untk melihat anaknya berjaya dya snggup membanting tulang setiap hari,pg2 buta lg sudh keluar mlm bru blik..terasa sprt membebankan shja..hri neyh plak selepas blik dri medical check up,aku p lahh jumpa shbt kribku y ketika itu berniaga bersama ibu nya,sedangku menceritakan ksusahan ku mgalir air mta nya,bila ditanya mengapa lalu dijawabnya.. "menangis kegembiraan sbb hang dpt msuk u,ttp sedih mengenangkan susah pyh yg telah kta lalui bersama,skrg hang dh nk p,xlma lg miza (shbt karibku) pulak kwen nk tinggal la cik"..sebak mendengar kta2 nya mengalir air mta ku,shbt ku jugk turut menangis...haruskah aku pergi untuk mengejar kejayaan ku suatu hri nt??...tp apakah aku snggup melihat org2 yg aku syg menangis disebabkan aku??...maafkan aku andainya pengajian ku menyusahkan semua org,tp aku jugk nk ayh aku bangga mempunyai seorang ank yg berjaya dlm hdup..insyaAllah aku akan bukti kan bhwa aku juga mmpu berjaya dlm hdup di dunia juga di akhirat...aku xkn kecewa kan semua org yg dh bnyk tlg aku...suatu hri nt akan ku bls jasa kalian...cuma mengharapkan dOa dan restu dri semua org terumanya mak n ayh aku...

Tuesday, 5 June 2012

nEw bEstiE

hyee awk2 yg ncem,awk2 yang cantikk...lma pulak rsanya xmerapu kat belhog neyhh kan..
hahh,kli neyhh nak cerita pulak psai bestie baru kmi neyhh...seriusly dya Omey 
nak kenal ngan dya..nah amik fesbok dya http://www.facebook.com/nurazura.zamri,,,,tp nak maklumkan siap2 lahh dya neyhh dah di taken lahhh..hahhaha..ayat aku xbetoi mcm hape lg..
*sayang awak rakan gossip...hahhahahha 


hahhhh,comey kan...hampa jgn amik dya daqi kmi taw(wt teqok st)...
hahhaha..k lahh nanti kmi cqita len psai dya...nak p layan 3 janji st..


p/s:wawa kO jgn nak kembang pulak psai entry neyhhh...
    love u bestie <3

Saturday, 6 August 2011

geng mumia

hahahhaha...mety lwk an k0rg tgk pic neyhh...pic neyh snap msa fmly day f0rm6 ary2 wtkt pntai..
   ngee~mlu k0wt...mla2 cm neyh cta dya...msa aktvti last kli ur 0wg yg hndle aktvti neyh bhgi gr0up arhh...pas dpa bg ta0 kta kna plih s0wg t0wk jd mumia...mmbe2 gr0up ku suma tgk ako0...0uhh tdk...mcm2 alsn ku bg..tp dpa xma0 tima..t'pksa la ku jd jugkkk...da la dpa wt ku jd mumia kdung..hahahha...mlu2...smpy nk jln unn xley..mmbe2 len suma glk kt ku...hahahah...tp xpa arhh last kli ku dpt jugk n0 2...hehehhe...