Kita dihidupkan di dunia ini bukan untuk menyambung dosa kita semalam, tetapi untuk kembali mencari keampunan ALLAH. :)

Wednesday, 18 July 2012

Perjuangan Meniti Kejayaan

Akhirnya cita2 ku y ingin menjejakkan kki ke menara gading bakal menjadi kenyataan setelah mendapat tawaran melanjutkan pelajaran di Universiti Malaysia Terengganu(UMT) dlm program Sarjana Muda Pengurusan(Pemasaran).. sejak dri hari tuh aku pun jd semangat nk smbung pelajaran tp apabila kenangkan keadaan keluarga ku yang tidak mengizinkan,aku mcm dh putus hrapan...air mata sering membasahi pipi apabla mengenangkan nsib keluarga ku..urusan2 pembelajaranku disiap kan hri demi hari,y mna semua nya memerlukan duit..aku fikir nak undurkan dri dari terus menyusahkan ayahku y sudah pun melebihi umur pencen,ttp untk melihat anaknya berjaya dya snggup membanting tulang setiap hari,pg2 buta lg sudh keluar mlm bru blik..terasa sprt membebankan shja..hri neyh plak selepas blik dri medical check up,aku p lahh jumpa shbt kribku y ketika itu berniaga bersama ibu nya,sedangku menceritakan ksusahan ku mgalir air mta nya,bila ditanya mengapa lalu dijawabnya.. "menangis kegembiraan sbb hang dpt msuk u,ttp sedih mengenangkan susah pyh yg telah kta lalui bersama,skrg hang dh nk p,xlma lg miza (shbt karibku) pulak kwen nk tinggal la cik"..sebak mendengar kta2 nya mengalir air mta ku,shbt ku jugk turut menangis...haruskah aku pergi untuk mengejar kejayaan ku suatu hri nt??...tp apakah aku snggup melihat org2 yg aku syg menangis disebabkan aku??...maafkan aku andainya pengajian ku menyusahkan semua org,tp aku jugk nk ayh aku bangga mempunyai seorang ank yg berjaya dlm hdup..insyaAllah aku akan bukti kan bhwa aku juga mmpu berjaya dlm hdup di dunia juga di akhirat...aku xkn kecewa kan semua org yg dh bnyk tlg aku...suatu hri nt akan ku bls jasa kalian...cuma mengharapkan dOa dan restu dri semua org terumanya mak n ayh aku...

No comments:

Post a Comment